צור קשר

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    סיוע בקבלת פיצויים לנפגעי פעולות איבה

    חוק נפגעי פעולות איבה הוא רחב יחסית, וכולל בתוכו את כל מי שנפגע באופן ישיר או עקיף מפעולת איבה – מי שנפגע מפעולות כמו פיגועי ירי, דקירה, דריסה ונפגע מטילים עקב הפעלות כוחות של מדינה עוינת.

    הפגיעה יכולה להיות גם פיזית וגם נפשית.

    חשוב להדגיש כי פגיעה נפשית מוכרת  גם אם ארעה  חשיפה לאירוע האיבה כעד ראייה או כמי שבא להגיש עזרה

    כלומר, גם אם לא הייתה פגיעה באופן ישיר מפעולת האיבה, וגם אם רק נכחתם במקרה במקום האירוע או עברתם ליד ונחשפתם למראות קשים של דם, פצועים והרוגים, במידה ותתפתח אצלכם פגיעה נפשית, יש אפשרות שתוכלו להגיש תביעה בגינה ולהיות מוכרים כנפגעי פעולות איבה.

    דרכי הטיפול בתביעה ודגשים חשובים:

    יש להגיש תביעה לביטוח לאומי עם הנסיבות והמסמכים הרפואיים הרלוונטים.

    על התובע להיות תושב או אזרח ישראלי.

    הפגיעה יכולה להתרחש בישראל או מחוצה לה.

    את התביעה יש להגיש בתוך 12 חודשים מיום פעולת האיבה.

    הפיצויים המגיעים לנפגעי פעולות איבה:

    ראשית על הביטוח הלאומי להכיר בנפגע כנפגע פעולות איבה. לאחר ההכרה, הנפגע  יוזמן להתייצב בפני וועדה רפואית שתבחן את פגיעתו ותקבע את דרגת הנכות שלו. גובה הפיצוי והזכויות המגיעות לו ייקבעו בהתאם לדרגת הנכות שנקבעה לו בוועדה הרפואית:

    אם תיקבע לנפגע האיבה דרגת נכות מעל 10% אך פחות מ-20%: יהיה הנפגע זכאי למענק כספי חד פעמי.

    אם תיקבע דרגת נכות של מעל 20%: תהא זכאות לקצה חודשית כל חייו.

    רק במידה ותיקבע דרגת נכות בשיעור 20% ומעלה, יהיה הנפגע זכאי לזכויות והטבות נוספות כמו סיוע בשיקום מבחינה לימודית ומקצועית, מימון של ימי אשפוז, מימון של תרופות וטיפולים, דמי הבראה ועוד.

    בני המשפחה של הנפגע, שנאלצים לטפל בו ולעזור לו בגלל נכותו, יהיו זכאים גם כן לזכויות והטבות כמו החזר על ימי עבודה שהם הפסידו, החזרים על נסיעות, סבסוד מקום לינה בקרבת בית החולים בו אושפז הנפגע, טיפולים פסיכולוגיים ועוד

    לייעוץ נוסף ללא עלות וללא התחייבות מוזמנים לפנות לעו"ד אורית פז בעלת ניסיון רב שנים בתחום זה וזאת על מנת שתקבלו את מלוא הזכויות המגיעות לכם